söndag 27 december 2009

Att ha taskig otur och plågas av tragisk ironi


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! THE IRONY!! Efter en natts festande fredagen den 25/12 och inte en alls så farligt påverkad Sonja (DET ÄR SANT!!), bestämmer jag mig för att se efter så att allt är i min väska efter att jag hämtat ut den.

Check. Allt är där.

Söndagen den 27, tar jag en titt i min väska för att ta min plånbok.

Stopp. Vänta...Va? Plånboken saknas, likaså kameran. Kolla bilen! Där ligger kameran.

Men plånboken och allt som hör till (pengar, kort, körkort. Allt.) är inte i bilen.
Plånboken är borta. Samma plånbok som jag köpte på cykel-luffen på Öland sommaren -07, för 10 kr på en loppis.

Ironin är att jag antagligen tappat plånboken när jag skulle kolla så att jag hade allt i väskan.

Denna söndags-kväll ska jag på fest; nykter, trött och utan plånbok.

Inga kommentarer: