lördag 20 september 2008

Lördags chill

Jää, I guess I'm not so spunky...

Hemma på en lördag kväll igen...men känns ändå bra för jag vill inte köra rattfull imorgon (HAH; as if ;D). Känner helt enkelt bara för att ligga hemma med en påse chips :o. Anywho! Har kollat rundor på youtube och fick för mig att ta reda på vilka dom här "Jonas brothers" är. Riktigt jäla längesen man lyssnade på mainstream pop...sista gången jag hörde pop på radion var 2005/2004 kanske. iaf så visste jag inte så mycket om J.B (som alla fans skriver, notera att jag dock inte är ett fan), det ända jag har att jämföra med var Hansons :0!

Jag hade iaf ganska rätt...J.Bs verkar vara aning lite rockigare kanske (de har mer gitarrer och drummor verkar det som), annars är de som Hansons. Verkar som om allt kommer igen nästan...Eller naaaee...musik förnyas ju alltid :)! Kanske är det mer att man blir nostaligisk och att det då verkar vara gammalt. Jag menar; alla som har ett band bestående av tre brorsor måste ha tänkt någon gång "Hoppas folk inte jämför oss med Hansons...för dom var ju först och dessurom lyckades de."

Jag saknar Hansons ibland...eller nää...det är väll snarare 1990-talet jag saknar :/. Jag och Eddie hade så kul när vi lyssnade på Smurfhits och spelade basket på hans rum, med en sån liten boll ni vet och med en sån liten korg som man sätter upp på sin garderobsdörr. Som vanligt när jag tänker på 90-talet blir jag också påmind om de mindre positiva sakerna...mittbena, magtröja och de aningen utsvängda jeansen. Om ni har förträngt detta men vill se det igen, så finns det säkerligen några gamla Bullen avsnitt på VHS-band någonstans i ert hus. Även S-club 7 bidrog till oförglömliga minnen. Det var tider det!

Håkis är hemma nu så det är iaf trevligt :). Imonn äre träningsmatch och sen har även denna helgen tagit slut. Jag måste ringa min kusin imonn med, kom jag på! F.ö önskar jag alla en trevlig kväll :). Nu ska jag spela gitarr och surfa i sajberrymden...kanske ;). Night folks!


Inga kommentarer: