torsdag 27 november 2008

Dagen min, vad hände?

"Dagen min, vad hände?!"
En onödigt lång sammanfattning av Sonjas dag 081127 (som är så lång att den inte förtjänar att få bli kallad sammanfattning) med hjälp av noga antecknade klockslag.

Ni anar inte! Vaknade inatt runt 04.20 med huvudet fullt av tankar, bra tankar tror jag. Har för mig det var om youtube :). 10 minuter senare hade jag dock glömt bort det väsäntliga jag haft i huvudet, men trots det kunde jag inte somna om! 04.47 tänder jag lampan och läser klart dom sista 30 sidorna i min engelska bok. Somnar igen runt halv sex, stiger upp 06.14 enligt mobilen. Hur som helst, så när jag vaknar har jag en sådan otrolig känsla i magen att detta kommer bli den bästa dagen sen julen -96 då jag fick en gummiråtta av Edvard som blev min allra käraste leksak den julen! Tyvärr har jag idag ingen koll på var råttan tagit vägen...

Dagen fortgår, men runt 13.22 får jag så ont i magen så det finns inte! Men jag tar mig samman, slänger i mig en alvedon i hissen på väg upp till engelska diskussionen, dock hjälper det inte. Efter det att vi har diskuterat våra böcker mår jag dåligt och vill därmed åka hem. Men då kommer jag ju på att kl 16.35 ska jag till tandläkarn, ty jag tror jag har ett hål i tanden...Jag våndar mig igenom tills dess att jag, runt 15-tiden tar en kopp citron te i kaffeterian. Då släpper magontet och téet är yummy in my tummy :)! Totalt har jag spenderat 10 kr idag.

Tar bussen från Nya skolan 15.35 och är dum nog att inte sova på bussen. Går till tandläkaren 16.17 typ och väntar där i cirkus 20 minuter. Väl inne hos tandläkaren träffar jag en jättetrevlig tandläkare :)! Han bankar lite på mina tänder och frågar om det ilar i dom osv. Det gör det inte, så det var nog ingen fara.

Mor kommer och hämtar mig 16.47 , jag kör hem men är åh så trött! Sover en halv timme där hemma (från 17.24 till 17.54). Stiger upp, packar åker till träningen där vi tar lagbilder. Jag blev dålig :0.

Jag tror att jag vaknade med sådan glädje, bara för att jag skulle orka med alla hemskheter som skulle inträffa den här dagen...Dvs magontet och tandläkaren. Jag är inte så värst rädd att gå till tandläkaren, utan det är snarare tänderna jag är rädd för...eller om. Jag är rädd för att när jag blir 60 och börjar tappa tänder, kommer jag inte ha råd med nya. Vet inte varför jag oroar mig över en så o-snar framtid...jag bara gör det, I guess!

Cred till alla som pallade läsa detta ofantligt långa och detaljerade inlägget! Ni är guld värda :)!

Det är det som är power.


1 kommentar:

Anonym sa...

Alla skratt över fikan bidrog nog också lite smått (a)
I vilket fall så vill jag ha din msn, söta Sonja!